Nuffnang Ads

Tuesday, July 17, 2012

Masihkah kau ingin bersamaku?

Suamiku, pasti aku ingin melahirkan anak dari benih mu..
pasti aku ingin berkorban dan merasai sakitnya melahirkan.. 
 Suamiku.. telah ku fikirkan nama-nama indah 
 Untuk Putera dan Puteri kita nanti.. 

 Suamiku, kini sudah sekian lama, 
 yang ditunggu tidak menjengah tiba, 
 kita tenggelam bersama harapan, melihat yang lain, 
sudah ada dipangkuan.. 

 Suamiku yang tercinta Disaat aku kesedihan, 
 sudikah engkau menemaniku? 
 Meratapi kegagalan diri yang tidak boleh berfungsi seperti yang lain, 
 Sanggupkah engkau bersamaku atau pergi mencari yang lain? 

 Suamiku, aku memarahi diri, aku menyesali diriku.. 
 Tetapi aku terlupa, ini kehedak yang Esa, 
 Kita tidak dapat menghalang, 
 adakah kau akan meninggalkan ku Dalam kesedihan ini? 

 Suamiku yang aku sayangi, 
kau mungkin boleh pergi 
Mencari kebahagiaan diatas alasan diri ku ini 
Kerana aku sedari siapa diriku 
 Bukanlah bidadari yang engkau harapkan.. 

 Suamiku, aku ikhlas menyintai mu 
Jika ini kehendak yang Esa dugaan datang bertamu 
 Aku redha dan pasrah apa yang tentu masihkah engkau ingin bersamaku?

Laju air mata ini bila baca puisi ni...sesungguhnya hebat dugaan ALLAH S.W.T namun aku yakin DIA menduga pada mereka yg mampu menghadapinya... yg pasti aku sentiasa berdoa dan pasrah dgn ketentuanNYA. mngkn mereka yg melaluinya shj yg benar2 faham akan apa yg dilalui. AKU adalah satu antara mereka...

No comments:

Post a Comment